dijous, 4 de setembre del 2008

DIARI D'UN RODAMONS: FLORENCIA (QUART DIA)





Hui si, definitivament tocava Florencia, però per lliure...Hui he dormit millor, amb el mateix llit, però me l'han arreglat i esta nit no m'enfonsava...El desdejuni, sense comentari: igual de roin que ahir, però hui al menys la fruita en almibar ja era d'eixa dels pots gran de Diamir...més val aixi, que eixa si que la conec...He començat la visita per la Plaça del Duomo, on he fet la visita amb audioguia a la Catedral (la Cupula impresionant, el millor sense dubte) i després el museu de la catedral, on he pogut gaudir d'este gran museu i he quedat prou meravellat quan he quedat davant una de les tres "Pietà" que ha escolpit Miguel Angel.... Després he seguit el recorregut, visitant el Bargello i el seu museu, per acabar el mati amb la visita al Palazzo Vecchio, on he pogut vore com estan restaurant el David de Donatello, a més de tot el palau i les obres que conté al seu interior...Després d'un mati tan intens, he fet una parada per dinar, necessitava sentar-me una mica, beure algo isobretot reposar forçes...Hui torn per una amanida, carn i he pogut tastar un tiramisu casolà...després un te...i a cremar dinar: una volta pels carrers més pròxims, la majoria peatonals: fotos, mirar tendes....Després m'he apropat a la Galeria dels Oficci, que tinc que visitar demà de vesprada (he concertat visita guiada en castellà, a l'hotel) i justament davant: el Ponte Vecchio, hui convertit en un gran ventall de joieries on es pot comprar or i plata a preus "raonables", però jo no n'he comprat. Creuant el pont i seguint el seguent carrer, he arribat al Palazzo Pitti. Com que eren ja les quatre de la vesprada, una de les xiques que venia les entrades m'ha recomanat que visitara o el Palazzo o els Jardils de Boboli...com que de museus, palaus i obres d'art hui ja anava bé, m'he decidit a recòrrer estos jardils, tranquilament i fent-me fotos (com si fos un reportatge de boda, però sense novia...només faltava eixe xicotet detall sense importància)...jo soletes i el temporitzador de la càmera...hem fet meravelles...
A les sis de la vesprada, cansat ja de passejar, descansar i fins i tot, pensar...ha vingut el moment "gelat" del dia: hui he repetit i he tornat a caure al de xocolata...ho reconec, sòc debil...M'he menjat el gelat tranquilament a les portes del Palazzo Pitti i després a poc a poc, he anat tornant cap a l'hotel, fent alguna paradeta per comprar algun que altre souvenir per a la familia...Quan ja estava arribant a la Catedral, a una església xicoteta, he sentit mùsica d'orgue i he entrat per comprovar si era directe o disc...com que era directe i a més molt bò, m'he sentat a un banc, he tancat els ulls per uns instants...i fins i tot he resat un poc...Quanta tranquilitat i quanta pau...Uns minuts...i al carrer de nou, per seguir el meu cami fins a l'hotel, on estic ara mateix, cara a l'ordinador, comptant-vos el que ha donat de si el primer dia complet a Florència. Un dia complet, on he tingut temps pràcticament per a tot i on he aprés molts coses...Sense dubte, ha estat molt bon dia...Ara dutxeta, relax...soparet...i a dormir.

Des de Florència: bona sera a tothom. Bona nit.

2 comentaris:

  1. Després de llegir detingudament tots els teus articles definitivament estic content perquè he pogut comprovar que no soc l'únic a qui han estafat a Itàlia amb això de les categories dels hotels!
    Xavi, gaudeix del viatge i torna prompte ja que ens vas dir que al setembre hi hauria soparet-Festasa ...

    ResponElimina
  2. Ânim xiquet, quan tornes ja el prepararem un bon esmorzaret, jejeje. Que ho passes molt bé.

    ResponElimina